Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Διαχείριση τάξης

Ένα από τα σημαντικά αντικείμενα της διαχείριση τάξης είναι η πρόληψη και η αντιμετώπιση της προβληματικής συμπεροφοράς των μαθητών
Τα πιο συνηθισμένα στοιχεία, που λαμβάνονται υπόψη για να χαρακτηριστεί μία συμπεριφορά ως κανονική ή ως προβληματική είναι καταρχάς οι στάσεις και οι κανόνες αναφοράς της κοινωνίας (Αραβάνης, 2008). Κάθε κοινωνία έχει τις δικές τις αρχές, αξίες, πολιτιστικά στοιχεία και τρόπο ζωής.
Αν μια συμπεριφορά δεν ενοχλεί κανέναν, δεν θεωρείται ανεπιθύμητη.
Αντίθετα, όταν η συμπεριφορά συνεπάγεται δυσμενείς επιπτώσεις είτε στο ίδιο το παιδί, είτε στα πρόσωπα του περιβάλλοντός του, τότε η συμπεριφορά αυτή θεωρείται ανεπιθύμητη και πρέπει να εξετάζεται με σχολαστικότητα.
Σε νεότερες έρευνες, ως προβληματικές μορφές συμπεριφοράς, προσδιορίζονται οι ενέργειες και οι στάσεις του παιδιού, οι οποίες δεν ταιριάζουν με την ηλικία του και σχετίζονται με σταθερά πρότυπα (patterns) προκλητικής, αντικοινωνικής και επιθετικής συμπεριφοράς σε πρόσωπα του περιβάλλοντος του, όπως γονείς, εκπαιδευτικοί και συνομήλικοι (Burke et al., 2002˙ Mash & Wolfe, 2001˙ Frick, 1998˙ Hinshaw & Anderson, 1996).
Συνηθισμένα προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο (Ελλάδα)
συστηματική και παρατεταμένη απουσία από τα μαθήματα,
αργοπορημένη προσέλευση στην τάξη,
Φασαρία και αδιαφορία για το μάθημα, χαμηλή βαθμολογία,
απειθαρχία στους κανόνες ενδοσχολικής ζωής και έλλειψη σεβασμού στους εκπαιδευτικού(Καρλατήρα, 2003)
Δες σχετικό αρχείο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου